Lite uppdatering.

Det var ju ett bra tag sen jag skrev här men under tiden som varit så har mitt cyklande inte riktigt blivit vad jag ville och hade tränat för. Jag hade det I kroppen men fick inte ut det och sen tappade jag suget helt enkelt. Visst, jag körde lite tävlingar men inte med någon reda.

I September bestämde jag mig för att det får räcka med skogscykling och sålde cykeln så nu har jag bara min landsvägscykel kvar. Jaha ska han lägga av med allt??

Nä, jag bara byter inriktning. Det jag kommer att köra nu är triathlon och vill det sig väl blir det Ironman 2018. Var jag gör den har jag inte bestämt men det kommer att bli av och jag kommer att göra ett event av det för egen del. Jag har bestämt att inför detta ragga sponsorer och se till att det skänks pengar till Bröstcancerforskningen. Hur det ska gå till får jag se. Kanske en tusenlapp för varje timme jag är ute på banan. Jaghar ingen tidsaspekt utan ska bara klara det på den officiella tidcen vilket jag tror är 16 timmar.

Detta gör jag eftersom för ett antal veckor sen fick vi besked på att Maria fått bröstcancer som spridit till skelettet. Så nu fylls hennes och till viss del mina dagar av cellgifter, strålning och blodprover. Hennes höft var illa så man fick spika ihop den med 3 stora spikar så nu går hon med rullator. Hon är dock vid gott mod och har ett grymt humör.

I allt detta så är det tur att man har sin träning och kan tänka på annat så tränar det gör jag. Just nu blir det mycket simning och en hel del cykel i garaget men även lite löprundor.

Jag får se hur frekvent jag uppdaterar i fortsättningen men det kanske kan vara bra att skriva sina tankar och funderingar.

Ta hand om er. ❤

Lämna en kommentar