Testrundor 2 dagar på rad.

Jag har ju som sagt en runda som tar mellan 18-20 min beroende på vem som kör och hur vädret är. Det blir rätt halt när det regnar och då sjunker farten. Sen har jag även en runda som tar 4-5 min och som är perfekt att köra ”4:or” utomhus. Det gjorde jag igår.

Första gick på 4:55 och den sista låg på 4:40. Hade bra tryck hela tiden men efter 2 rundor (körde fyra) så körde jag omkul i en håla och luften gick ur däcket lite. Stannade och tryckte i luft och sen iväg igen. Kom väl 200 meter innan jag skar sönder däcksidan och all luft gick ur. Som tur är har jag inte så långt hem så det var bara att gå hem, torka ur däcket och i med en slang.


Fördelen med Lefty är ju att man inte behöver kräng loss hjulet utan det funkar ändå. Man spar ju lite tid på detta. Nåja, iväg igen och slutförde mina 4:or. Fortsatte iväg mot skidbacken och tänkte köra grusbacken upp.. 

Det är bra lutning och den är 400 meter lång och den körde jag fyra gånger och sen fanns det inte mer i benen för den dagen.

Idag körde jag den andra testbanan och idag var jag som snabbast med varvtider runt 17:45- 17:55 så det börjar ta sig. Nu har jag ju fått lite ordning på min hosta med så nu ska det nog bli bättre på den fronten. 

I morgon blir det en runda på CXen och sen vila fredag. Lördag blir det Värnamo igen och söndag får vi se. Ska tydligen spöregna hela dagen i Småland.

Kommentera

