Monark på altanen och en finrunda i solen.

Tanken var ju att jag skulle åkt till Värnamo idag men pga olika omständigheter så blev det 2 pass hemma idag istället. Istället för att sitta i garaget så rullade jag ut Monarken på altanen och körde mitt pass som idag bestod av 8 st 3/2 och 5 st 1 min och därefter byta om och ge sig ut på en runda som tog ungefär 1:30 så totalt fick jag ihop 2 timmar och 30 minuter idag vilket var riktigt skönt. Passen kördes utan frukost och det funkade som alltid bra. Kände faktiskt inte att energin inte fanns där. Dock led jag av snorig näsa, nysningar och hosta men det har nog sin förklaring med tanke på den skyhöga nivån av pollen det är just nu. Har ju som sagt en tid på måndag för att kolla upp detta.


Efter mitt monarkpass var bytte jag om och gav mig ut en runda. Tanken var att den skulle gå lugnt till och det tycker jag den gjorde. Var knappt över 150 i puls och snittet på mina 4 mil blev 29 km/h. När det är en dag som idag så är jag så glad att jag hittade till cyklingen. För oss som cyklar så är ju detta det som man ser fram emot hela hösten och vintern och det kan inte bli bättre. Ränderna efter byxor och tröja börjar komma (fult? Nja), cykeln blir inte så skitig att man måste spola av Den efter varje tur. Cyklingen för mig är en väldigt stor del av mitt liv och min vardag. Hade jag inte fått träna, sträva efter nåt och ha ett mål hade jag antagligen inte varit i den formen som jag är i året runt. Ibland bättre och ibland sämre. Sen ibland glömmer man av att man är 47 och inbillar sig att man kan mäta sig med dom som är 20 år yngre men det går ju inte alltid så bra.

I morgon blir det däremot Värnamo med Johan och vi räknar med att vara där runt 09:00 och hemma igen till 13:00. Ska bli kul att testa banan.

Kommentera

