Bra träning och så underbart väder. 

Samtidigt som EM pågår i Jönköping så körde jag mitt eget race på min testbana i onsdags. Det är en bana som har det mesta. Uppför, utför, tekniskt och lätt åkt. Dom sista gångerna jag kört så tar det runt 19 min och den bästa tiden är 19:25. I onsdags var det med lite fjärilar i magen eftersom det gick så dåligt på tävlingen. Var jag verkligen i så dålig form? Jag gasade på rätt så bra och jag kände när jag körde att det gick fort. När jag korsade ”mållinjen” och tryckte på lap så stod det 18:05. ???? Vad hände? Glad som en räka så tog jag 5 min vila och sen körde jag igen. 18:25??? Vila 5 min och igen. 18:06? 

Jag blev riktigt glad och nöjd med detta för det hade jag inte förväntat mig. Trampade hemåt och njöt av det fina vädret. 


Igår var tanken att rulla runt med en vettig puls så det fick bli cx:en och jag fick ihop nästan 6 mil på 2 timmar och låg runt fatmaxpuls hela rundan. Idag blir det vila och titta på Girot. I morgon blir det SMbane test i Värnamo. Återkommer om det. 

3 reaktioner på ”Bra träning och så underbart väder. 

    • Hej Josef. Jo det gör det till viss del men mycket handlar om att sköta kost och återhämtning. Dock är cykling väldigt skonsamt för leder och knä. Ta i för att du skrev och gillade.

      • Jo… – visst är cykling skonsamt för leder och knän – i måttliga mängder.

        Själv håller jag igång min kropp med en daglig promenad i lugnt tempo om ca en timme, dans på parkett 1-2 gånger per vecka – och ej minst mindre än 33 % kolhydrater (socker och fruktos är de värsta kolhydraterna/Socker i alla dess former är ett beroendeframkallande Gift !), ca 33 % proteiner och mer än 33 % av animaliskt = mättat fett. Detsamma som allsidig = artegen kost.

        Mer om kosten som sådan på min URL-länk.

        Detta gör att jag har ej ont någonstans och äter inga mediciner – trots att jag är halvvägs 150 år LivsErfaren.

Kommentera

