På det igen och snart lite långledig. 

Efter att besvikelsen lagt sig så var det åter dags att träna. I måndags var det vila och sen igår skulle det köras lite hårt. Fick ett sms från helgens vinnare att detta ska köras. 6 st 3/2, 10 st 1/1 och 5 min 15/15. Första tanken var givetvis att det ska bli gött att köra 1 minut kortare än fyror. 

Denna veckan har jag ju börjat min nya tjänst så det har varit fullt fokus att komma in i det och lära känna nya människor. Måndagen spenderades i Jönköping på möte och igår var jag på mitt nya kontor. En hel del att sätta sig in i och få ordning få gällande struktur och egna tankar men det kommer bli riktigt bra och framförallt roligt. 

Tillbaka till passet. Började värma upp och sen kom första 3:an. 100 kadens och 360 watt. Benen var sega som bara den och pulsen gick upp på låga 160 Bpm. Andningen däremot var helt åt skogen. Jag fick ingen luft. Kämpade mig igenom alla men dom sista 30 sek på sista intervallen lät jag som ett ånglok. Jag fick 2 min vila innan 1 minutarna skulle starta och dom kördes på 450 watt och dom var inga stötte problem.


Det är här inne det blir gjort. I sommar ska jag rulla ut monarken på altanen. 

Idag blir det en tripp till Vimmerby och sen ska det tränas igen. Får se vad som dyker upp i telefonen från maestro.

Ha en bra dag där ute och cykla på. 

Kommentera

