X-cup premiär och träning. 

Förra veckan körde jag rätt så bra med träningen. Tisdagen var det VO2max och sen på onsdagen var det 20:or som gällde. Allt kändes hyfsat ok och jag såg verkligen fram emot söndagens tävling i Ängelholm. 

På söndagen hämtade jag upp Markus och sen drog vi till Ängelholm. Som vanligt var det hur mycket folk som helst och det var så roligt att få träffa alla igen efter vinterns dvala. Rullade lite på banan och körde bort till starten. Ställde mig i slutet på fålla 2 med min teamkompis Putte. Vår så nervös att jag höll på att kliva av. Skottet gick och vi gasade iväg. 

Putte drog iväg som en löpeld och jag försökte hänga på men det kom en par cyklister mellan och så var han borte. Försökte jaga ikapp men det gick inte så bra. Till råga på allt så låg jag sist i en klunga och var alldeles för fokuserad på killen framför att jag inte tittade var vi körde utan plötsligt hör jag bara ” vi har kört fel”. Ridå…. Nåja, vände och trampade på och insåg att vi låg sist. Passerade ett par stycken innan målgång och fick ett bra pass men inte alls vad jag hade hoppats på. Putte körde in som 37:a vilket är riktigt bra och Johan Malmsten vann racet. 

Denna helgen är det dags igen för tävling i Höör men ut väljer att köra Västgötacupen i Kvänum. Ska bli kul att testa det. 

Kommentera

