Nya kläder(igen) och nytt jobb.

Denna veckan har det hänt lite mer än vanligt. Jag kommer att sluta som platschef för våra centrallager i Alvesta/Halmstad och bli innesäljare-butikschef för 3 filialer. Kommer att pendla mellan Växjö-Vimmerby-Karlshamn varje vecka. Tanken är väl att jag är 3 dagar i veckan i Växjö och sen en dag på vardera ställe. Ser verkligen fram emot detta och kommer att få jobba med lika bra folk som jag haft på min lager. Det kan ju bli aktuellt med cykelpendling dom dagarna jag är i Växjö. Det är runt 2 mil dit så det blir en lagom tur.

Träningsmässigt körde jag nog det tuffaste passet jag gjort i tisdags. Det innehöll allt i stort sett. 4:or, Tjuga, 1 minuter, trettio sekunders och 45/15. Helt slut efter det passet. Sen att det var hur kul som helst bidrar ju till att man kan tänka sig att köra det igen. I onsdags var tanken lite utecykling men tillbringade kvällen och halva natten på akuten. Vid halv två orkade jag inte mer utan åkte hem och sov. 

Idag var det iaf dags att köra årets första väckningspass inför morgondagens första tävling i X-cup. Det ska bli hur kul som helst att få träffa allt folket som man knappt inte sett sen förra året och sen att få kvitto på allt man gjort under vintern. Därmed inte sagt att jag kommer att slås i toppen för där är jag långt ifrån men mitt mål är iaf att komma topp 30 vilket är ett högt mål med tanke på hur duktiga cyklister vi har i landet och som faktiskt kör X-cup. Bara från mina trakter är vi närmre 10 personer som ska köra. Det blir vad det blir men jag hoppas jag kan nå mitt mål.

Ny kläder fick jag med från Orginal Sportswear. Det är Team MariaParkEl:s teamkläder som kom. Nu kommer vi i B-laget köra i grönt och dom riktigt snabba i rosa men det är ju kul att få lite tillhörighet iaf.

   
   

Nu ska jag ladda på inför i morgon och det kommer nog att komma upp lite bilder under morgondagen. Ha en underbar eftermiddag. 

P.s i morgon visar vädret 5+ och spöregn. HTFU……..

2 reaktioner på ”Nya kläder(igen) och nytt jobb.

  1. Är det Fast Trak sulor jag ser på bilderna? Gillar du dom? Har varit sugen på att testa dessa en tid, kör mest på Racing Ralph idag.

Kommentera

